За раждането - откровено

Здравейте момичета! Дълго се чудих дали да пиша този пост, поради простата причина, че имам няколко бременни приятелки, на които искам да спестя някои неща, но в крайна сметка се реших и ето, че днес ще ви разкажа как мина раждането на дъщеря ми.
Държа да подчертая, че няма да спестя абсолютно нищо откъм процедури и болки в следващите редове.

Родих във МБАЛ Здраве ООД - Пълмед в Пловдив, където и следих бременността си. Секциото ми беше планирано за 24.11 ден Понеделник заради медицински показания. Приеха ме във Неделя на обяд за изследвания и подготовка. Подготовката за секциото се състои във вземане на кръв и урина за изследване, ехографски преглед и поставяне късно вечерта на разхлабителна свещичка. Моята свещичка я ползвах сутринта, тъй като бях втора подред за секцио и имаше време да подейства.

Вечерта не мигнах нито за минута, а и бебето явно усещаше какво се случва и не спря да се върти цяла нощ, та дори и да исках не можех да спя. След като мина дъъъългата нощ дойде и дългоочаквания момент. С "колежката" по стая станахме в 5 часа, за да ни включат системи. Преди секцио организма се оводнява с четири (на мен ми сложиха само две заради високо кръвно) системи.

След като вкараха момичето преди мен в операционната започна дългото едночасово чакане. Тук е момента да спомена, а и всеки, който ме познава ще потвърди, че аз съм много, наистина много уравновесен човек. Рядко излизам извън контрол и много трудно нещо може да ме изплаши. През този един час, в който чаках да ме извикат се тресях като лист от страх.

Влязох в операционната в 10 часа и дойде ред на спиналната упойка. Няколко дни преди секциото ме убедиха, че спиналната упойка е по-щадяща както за плода, така и за мен самата, затова след известно колебание избрах именно такава упойка и въпреки известните проблеми, които ми създаде по време на операцията (тук вече ще замълча заради бременните си приятелки) се радвам, че не избрах пълната упойка. Поставянето не е болезнено, усещането като налягане в гръбнака. Ефекта идва след няколко минути, като усещането е като изтръпване.

След упойката се поставя катетър, който се маха чак на следващия ден след раздвижването. В интерес на истината бях доста стресната от въпросния катетър, но се оказа, че е абсолютно безболезнен (след упойката) и почти не го усещах.

След тези дълги процедури започна и същинската операция и само след 15 минути проплака моята малка принцеса. Чух я и я отнесоха веднага, за да я измият и прегледат. След няколко минутки ми я донесоха, за да я видя и целуна, а веднага след това я показаха и на таткото, който направи и първата и най-красива снимка.


Последваха 30 минути шиене и веднага след това ме закараха в стаята. По пътя към нея успях да видя и щастливия татко, който признавам - никога не съм виждала в подобно превъзбудено състояние.

Възстановяването мина изключително бързо и лесно. Не казвам, че и при вас ще е така, определено това зависи от организма на човека, но аз като цяло се възстановявам от всички манипулации бързо и секциото не беше изключение.

Първия прекаран ден в леглото беше мъчение, но не заради болките, а поради простата причина, че аз съм изключително активен човек и лежането по гръб ми действаше депресиращо.

Болката през този първи ден е като от менструални болки, но доста по-силна. Съветвам ви, ако ви предстои секцио да не се стеснявате да си искате обезболяващо. Аз си поисках само една единствена инжекция вечерта, но на момичето до мен се наложи няколко пъти да й вливат системи с болкоуспокоителни.

Ставането от леглото стана сутринта. Това беше и най-болезнената част от цялото раждане. Зави ми се свят и много, много ме заболя, а и като време отне около час. Към днешна дата не усещам абсолютно никаква болка или придърпвания.

Не вярвах, че някога ще го кажа, но е факт, че всичко се забравя, когато видиш малкото си съкровище. При нас нещата се стекоха по малко по-различен начин, защото детето беше аспирирало околоплодни води, беше с инфекция и пневмония на кислород, в кувьоз и антибиотик цели четири дни - четири дни, в които не знаех на кой свят се намирам, не чувах, не виждах и нищо друго не ме интересуваше. Благодарна съм, че поне можех да я виждам, когато пожелая.

Безкрайно благодарна съм на целия екип и най-вече на моята любима докторка, която направи така, че детенцето ми да се появи на този свят, а освен на нея и на страхотния неонатолог, който полагаше денонощни грижи, за да се оправи моето детенце. Всички (с малки изключения) са страшно мили и загрижени и помагат много в първите дни от отглеждането на дечицата.

Много се радвам, че избрах да родя там и ако пак се случи (със сигурност не по-рано от 3-5 години :D) отново ще се доверя на екипа.

Условията в болницата са перфектни и всичко необходимо се осигурява оттам. На мен дори ми стана неудобно, че малката госпожица изцапа 4 комплекта дрешки за един ден, но когато го казах получих насреща само усмивка :)

Цената, която платих в Пълмед бе 1040 лева, но от месец Януари цената става 840 лева, като абсолютно всичко, което ще ви трябва е включено в нея.

Коментари

  1. Да ти е жива и здрава малката сладуранка!! Чудесен пост . :)

    ОтговорИзтриване
  2. Супер много се радвам,че всичко е минало и сте добре :) Не мога да разбера обаче тези операции за щяло и не щяло в България,почти всички мои приятелки родиха с секцио,въпреки че е можело и нормално. Само парите да взимат от здравната каса или кеш. Никой не несърчава нормалното раждане,а е толкова прекрасно нещо и аз лично след два часа си бях на крака,изкъпах се и се радвах на Клериа. Бях в нашата боллница,която е огромна, не платих и 1 стотинка и две сестри денонощно бяха на главите ни,единственото кофти нещо е че бях в стаята с една ммацка,дето три дни не се изкъпа.

    ОтговорИзтриване
  3. Аз бях и все още съм голям противник на секциото и ако някой ми беше казал, че точно така ще родя щях да му се изсмея в лицето. За съжаление понякога се налага заради фактори, които не зависят от нас. Моето секцио беше планирано заради много високо кръвно и инфекция, която се появи в деветия месец. След операцията се оказа, че дори и да бях тръгнала да раждам нормално е нямало как да се случи.

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации